keesenkelly.reismee.nl

Retourtje Gorinchem deel 1

Nu al een reisverhaaltje van ons beide? Ja hoor!!

De bestelde fiets die niet geleverd kon worden is geannuleerd en woensdag hebben we in Purmerend een supermooie Merida Crossway opgehaald, na een goede deal te hebben gesloten. Kees is de afgelopen avonden bezig geweest om het nodige erop te zetten en eraf te halen, beugeltjes te maken en uit nood of tijdgebrek, hier en daar een 'houtje-touwtje' oplossing.

Gistermiddag om 16.00 uur vertrokken we met onze fietsen en hoognodige in 10 minuten bij elkaar gezochte campeeruitrusting naar Heerhugowaard. We kochten bij Pauw nog snel een blikje campinggaz, omdat het koken anders wel erg lastig gaat. En we willen toch echt zelf koken (nou ja we.., wé willen dat ík echt zelf kook...), dit versterkt alvast het vakantiegevoel.

De wind waait te hard, dus we nemen de trein naar Gouda. Daar rijden we nog zo'n 20 km naar Schoonhoven, naar een camping waar Kees leuke herinneringen aan heeft.

We hadden de keuze tussen veel wind met uitzicht (dus met gevaar dat we zouden wegwaaien) of een luw plekje zonder uitzicht. We kiezen de meest avontuurlijke.. Jaja, het avontuur. Tentje wordt onder stiekem toezicht van stacaravanbewoners opgezet. Dit keer zit ik in de stoel en geef aan Kees de aanwijzingen. Als blijkt dat de tent verkeerdom staat, moet het nog een keer over...

Het waait ook hier, maar ik kan lekker bij de picknicktafel koken en we eten een echte vakantiemaaltijd. Wat heerlijk! De zon komt nog even door.... Hmmm...

Dan stappen we weer op de fiets om in het stadje/dorpje iets te gaan drinken. Een kroegje met 5 zwaar bezopen mannen trekt onze aandacht en we gaan daar de voetbalwedstrijd Spanje - Frakrijk zitten kijken. Als het donker is keren we terug en het voelt als vakantie. Alleen jammer van het weer.

sjaan

natuurlijk laten jullie je niet weerhouden door een beetje regen.......... het gaat erom dat je het vakantiegevoel hebt! Veel liefs uit Brussel

Marja

.....en het avontuur!! :D:D