keesenkelly.reismee.nl

Dag 20 Budle – Cresswell 67 km

De laatste echte fietsdag. Eén met soms opmerkelijke keuzemogelijkheden:
  • Door de regen met tegenwind volgens de route langs de kust of met hetzelfde weer en iets minder wind over heuvels
  • Zo snel mogelijk richting zuid of langs het kasteel in Alnwick
  • Alleen het kasteel bezichtigen of of ook de tuin
  • Fietsen langs een drukke weg en goed asfalt of een rustig pad vol met water gevulde kuilen
  • Met mijn gezicht door een bos uitstekende brandnetels of enkeldiep door een plas in de weg
  • In dat laatste geval is de keuze uit: één voet ruim enkeldiep of twee voeten halfenkeldiep...
Even later blijkt deze keuze echter totaal onbelangrijk, want dan is er maar één optie: een pad dat te smal is om de plassen te ontwijken
  • De helft van de tijd als ik achter rijd: vlak achter Kees, zodat hij wat wind vangt of iets verder bij hem weg, zodat ik geen last heb van het enorme opspattende water van zijn achterwiel als hij door de plassen rijdt
  • Over een 10 cm breed blubberpaadje of schokkend over met gras begroeide rotsen
  • Lunchen in een leuke tearoom o.i.d. die we hopen tegen te komen langs de route, of gewoon broodjes van de Lidl en die daar opeten onder een afdakje
  • Kamperen bij een vriendelijke dame in de achtertuin of nog 40 km doorfietsen in de regen
Van al de gemaakte keuzes zal ik niet teveel zeggen, alleen:
Leuk kasteel, wel nat. Lidl had versgebakken kaasbroodjes. De achtertuin grenst direct aan het goudenzandstrand met prachtig uitzicht. Het waait wel, maar we hebben de sleutel gekregen van het openbaar toilet aan de overkant van de weg! Zó hartelijk!! Morgen nog zo'n 40 km naar de boot.