keesenkelly.reismee.nl

Dag 18 Edinburgh - Melrose 78 km

Loes en Floris gefeliciteerd!! Weer een zonnig jaar gewenst!

Voor ons: Alweer regen!! Nohouhouhouwwww.... Maar, we gaan iets van de route af, want we willen Rosslyn Chapel zien. Maar eerst nog 10 km fietsen. 'Up-and-down-and-round-again, down-and-up-and round-again.' Vlak bij Rosslyn rijden we over veel parkeerplaatsen en dan zien we het bordje dat ons naar de kapel leidt. Daar aangekomen is het bijna droog en zien we achter een muurtje de nu nog beroemdere kapel staan. De entree is ultramodern, leuk contrast. Als we hebben afgerekend, horen we dat er net een rondleiding is gestart, dus we gaan gauw de kapel in en voegen ons bij het zittende en luisterende publiek. Wij aan de zijkant, want we zien zo snel geen andere plek. Ik neem plaats naast een slapende kat, die precies op onze Bink lijkt, alleen twee keer zo groot. Ik aai hem en zijn koppie gaat nog lekkerder liggen. Zó schattig! We vragen ons af hoe het met onze eigen Bink gaat en natuurlijk zijn oma. Na een leuke en interessante uitleg gaan we nog een rondje. Daarna weer verder, het rijdt heerlijk! Wel met wat spatjes, maar mooie weg, lekker rustig, geleidelijk omhoog en omlaag. In Peebles, bij een supermarkt halen we lunch en nuttigen dit op het bankje bij dezelfde supermarkt, terwijl voorbijgangers onze fietsen bewonderen. We rijden met steeds beter weer naar Melrose en vinden daar al snel de camping. Tentje op, douchen (wederom een heel stuk lopen!) en lekker doorwarmen in de tent. Fijn fietsdagje, leuk Rosslyn Chapel te hebben gezien.