keesenkelly.reismee.nl

Dag 21 Cresswell - Newcastle - Zee 54 km

Ik doe mijn ogen open zie een goudkleurig glanzend licht zachtjes op de tent schijnen. Mooi! Kees gaat de afwas doen in de zee nadat het goed heeft kunnen inweken met de regen van gisteravond en vannacht. Ik maak van grote afstand een mooie foto. Dan gaan we iets na 9 uur fietsen, de route weer oppakken. Met aardig was extra bochten en omweggetjes komen we na 25 km een bordje tegen dat het nog 20 mile is naar Newcastle. Nog 20 mile? (ongeveer 32 km) De dame bij ons logeeradres zei dat dat de afstand was vanaf dáár naar Newcastle.... De gps van Kees zei dat het in totaal 38 km zou zijn. Dat is wel balen. Maar het weer is fantastisch, de wind die de zon harder in ons gezicht blaast, geeft ons een extra knisperende look. Het wegdek is goed dit keer en we hoeven niet veel meer te klimmen. Dan ineens zie ik de pier die verdacht veel lijkt op de pier die ik zag toen we met de boot aankwamen. Hmmmm... Toen bleek het nog maar 4 km te zijn en geen 25! Newcastle ligt veel verder landinwaards, de terminal van de boot gelukkig niet. We gaan lunchen in een bar waar het personeel azijn gedronken lijkt te hebben bij het ontbijt en de wc's op afstand te ruiken zijn. En dat niet in positief opzicht. We gaan snel weer door, we willen nog wat boodschappen halen bij een grote supermarkt. Om half 3 zijn we bij de terminal en gaan in de rij staan om in te checken. Een uurtje wachten tussen allerlei (niet draaiende) motoren is geen straf. Kees zoekt een plekje voor zijn laatste beesie en we mogen aan boord. Douchen!!! Wederom vertrekken we met muziek en we kunnen nog lange tijd zien waar we vanmorgen hebben gefietst. De zon gaat onder en we varen nog steeds.