keesenkelly.reismee.nl

Dag 19 Melrose - Budle 102 km

Ik word wakker van de ZON! Vol energie spring ik de tent uit, ga koffie en thee zetten, pancakes bakken en als Kees zijn ogen ook open krijgt, staat alles klaar! Heerlijk begin van de dag! De natte kleren die gisteravond nog natter regenden, zijn met deze ochtendzon zelfs al bijna droog! We klimmen het eerste stuk een beetje, maar verder rijdt het fijn. We vinden een grote supermarkt die open is, halen lunch en groente voor het avondeten. . Een parkeerwachter aldaar komt naar me toe en vraagt of wij vanmorgen nog in Melrose reden. Ja, dat waren wij ja! Hij had ons gezien en ja, het kon eigenlijk niet missen, gezien ons voorkomen... Daarna zoeken een plekje in de zon voor een sconepauze, want in de winkel en in de schaduw is het nog bijzonder koud! Het is zondag, heerlijk weer, motoren! Een hele stoet komt naast ons staan bij Scotts view (mooi uitzichtpunt). Het geluid en de geur passen totaal niet bij het uitzicht. Als we verder rijden, komt er nog zo'n enorme rij langs en als we denken dat we het wel gehad hebben en de rust lijkt te zijn teruggekeerd, komt er nog een sliert tegemoet. We rijden Engeland weer binnen en gaan naar Holy Island. Daar kun je i.v.m. het tij een aantal uren per dag niet komen, omdat de weg dan onder water staat. Een grappig plaatje met een overzicht van veilige oversteektijden zegt ons dat het nu kan. Als we maar voor 's avonds 21.00 uur weer terug zijn. Dat zijn we wel van plan... Ergens aan de rand van de duinen en aan de weg zetten we de stoeltjes neer voor onze lunchpauze. Wat heerlijk! Zon, geen wind, lekkere broodjes en nog beter gezelschap. De automobilisten die in lange rijen langstuffen kijken veelal verbaasd naar ons tafereel. Kan ik me voorstellen... Daarna weer terug naar de weg die ons zuidwaarts brengt. We rijden een tijdje langs een A-weg, erg druk en niet echt fijn. Daarna pakken we de route weer op en zoeken de camping. De eerste camping is vol, de man die me dat zei zag er verwilderd uit en had het kennelijk erg druk. Maar hij zat echt aan zijn maximale capaciteit. Een stukje terug bleek de camping dichterbij dan we dachten. Deze was ook vol, maar voor ons had ze nog wel een plekje. Fijn, want ik was wel toe aan een camping. Ook al scheen de zon de hele dag, toch heb ik het koud als ik aankom. Morgen richting Newcastle! Liefs!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!