keesenkelly.reismee.nl

Retourtje Gorinchem deel 2

We worden wakker door de regen! Buienalarm zegt dat het nog 2 uur regent en dan droger wordt. Als we om half 10 nog steeds in het tentje liggen en het geluid niet is veranderd, besluiten we toch maar te gaan inpakken. De oma van Kees is gebeld en we zijn van plan over een uur in Gorinchem te zijn. In Schoonhoven ontbijten we bij het pontje met koffie, thee en appeltaart.

Bah, regen.... en mijn stuur wiebelt en draait... Hout kan niet zo goed tegen regen!

Met fikse wind van opzij en aardig wat regen verzuipen we bijna op de fiets, maar het is gezellig! Het houtje wordt vervangen door een gevonden blikje en mijn stuur wiebelt iets minder.

Kees maakt het bord richting Gorinchem nog even schoon, lief gebaar.

Na 2 uur komen we aan bij Paddemoes. De kleding die uitkan hangen we te drogen nadat we het hebben uitgeknepen en de verwarming gaat aan. We kletsen gezellig met Kees' oma en krijgen lekkere thee en chocola. Fijn!

Daarna weer door de regen. Klein stukje... alleen naar het station... Dan met wind mee vanaf Heerhugowaard. Het was een uitstapje van 24 uur, maar voelt als een leuk fietsweekend!

Thuis warm douchen, heerlijk. Alvast een voorproefje voor Schotland? We hopen op beter weer, zou wel fijn zijn. De fiets is in ieder geval gedoopt!

sjaan

leuk dat jullie bij oma langs zijn geweest, bedankt!

Marja

Leuk om weer te lezen!