keesenkelly.reismee.nl

Dag 1 ´t Veld - IJmuiden - Zee

Alles was op tijd ingepakt en ik was klaar om te gaan. Kees was alleen nog niet zover. Hij pakt het liefst op het laatste moment en zo geschiedde. Ik had met de nodige marge uitgerekend hoe lang we nodig zouden hebben tot IJmuiden. Nog voor 16.00 uur waren we er. We zagen een rij met auto's staan en ook een rij fietsers en motoren. De inchecktijd was tussen 16.00 uur en 17.00 uur, maar we hadden al gehoord dat fietsers niet direct aan boord konden gaan. We gingen eerst nog wat drinken en een bakje kibbeling was ook wel aanlokkelijk. Toen we rond half 5 gingen inchecken hoefden we niet zo lang meer te wachten. De fietsen aan boord, goed vastzetten en dan op zoek naar de hut. Leuk stapelbed, bankje, wc en douche. De boot vertrok bijna een uur later dan op het papier stond. Of is dit alvast het tijdverschil? We hebben heerlijk genoten van ons uitzicht terwijl we wegvoeren. De zon scheen weer en het gevoel van vakantie is begonnen!

Marja

Dat op tijd zijn heeft zo zijn voordelen hé, lekker een bakkie doen en wat eten en het avontuur kan beginnen!

sjaan

de reis begint goed