keesenkelly.reismee.nl

Dag 6 Ardrossan – Kilberry 74 km

Met de regen werden we ook weer wakker. Het was al een paar uur licht, maar we waren erg moe. Om 8 uur toch maar opstaan, we willen om 9 uur weg, zodat we nog wat boodschappen kunnen doen en de boot van 9.45 uur kunnen halen die ons naar Isle of Annan brengt. Kees gaat in de zee de afwas doen en zijn schoenen van hondenpoep ontdoen. Hopelijk ook in die volgorde... Veel te laat keert hij terug, waardoor we enorm moeten haasten in de regen en moeten racen naar de boot. Boodschappen redden we dus ook niet meer. De boot op het nippertje. Een klein uur later zijn we in Brodick, we nemen de noord-route, want het weer is niet geweldig, we kunnen niet ver kijken. Nu hebben we wind mee en dat komt heel goed uit bij het klimmen, er zijn twee flinke exemplaren en soms worden we gewoon een stukje geduwd. We kunnen dan genieten van het eiland, wat we kunnen zien is mooi en het fietst leuk. De afdalingen zijn weer in de Kees categorie. Prachtig mooi! Bij de ferry lunchen we en kletsen nog even met een fietser die zonder versnellingen vanuit Ayr ook de overtocht gaat maken. Hoe hij de heuvels overgekomen is...? Het is koud en nat op de boot. Een half uur dit keer. Dan wéér klimmen en dalen en dat nog 100 keer. Eén van de laatste afdalingen is zo mooi, dat zelfs de zon ervan gaat schijnen en we kunnen niets anders dan lachen. Wat is het toch mooi om te fietsen.

De camping is goed te vinden, de eigenaar spreekt Nederlands en kletst bijna een half uur met ons over onze tocht. Hij denkt dat we de route van morgen niet aankunnen. Ai... Het tentenveld is 1 km vanaf de receptie. We staan op een plek waar

Marja

Is het echt een fietsroute uit het boekje of een survivaltocht? :-) Petje af voor jullie beiden!

sjaan

ja, soms is het afzien met het weer maar gelukkig brak de zon weer door