keesenkelly.reismee.nl

Dag 7 Kilberry - Dalavich 70 km

Vanmorgen lekker lang geslapen en erg lang getreuzeld om weg te komen. Eerst rustig ontbeten met pancakes en clotted cream, leuk begin van de dag! Toen we om half 11 alles op de fiets hadden en naar boven reden (de uitgang van de camping is zeker een kilometer vanaf de plek waar de tent stond), sprak de Nederlands sprekende eigenaar Kees aan en ze maakten nog een praatje. Hij vertelde dat er wel degelijk een camping is tussen Oban en de zijne en hij ging het op de kaart laten zien. Hij liet ons gelijk een alternatief zien voor onze route, want met onze bepakking ging het vast niet lukken om de originele route te volgen. We namen alles in dank aan en vertrokken rond 11 uur. Eerst klimmen en dalen. Daar was dan Colomba's Cave. Een grot met een hoop geschiedenis. Door hoog gras wadend kwamen we er. We zouden terug kunnen rijden en het advies opvolgen van de campingeigenaar Jonathan, maar we besluiten lekker eigenwijs toch de originele route te volgen. Na Colomba's Cave een stuk over een 'Private road' dat mocht; stond in het boekje, hek door... We waren al gewaarschuwd door de routemakers. Héél beroerd asfalt. Nog veel beroerder dan je nu in gedachten hebt! En met zeer steile stukken. Zo steil dat we het met 2 km/uur niet meer konden fietsen en duwend de fiets boven kregen. Dit twee keer. Daarna natuurlijk ook afdalen. Over hetzelfde soort asfalt, AAAAHHHH!!! Wat een beleving! De weg na het eerstvolgende hek was fijn. Heel langzaam stijgen en dalen, prachtige uitzichten allemaal. De winkels die er zouden zijn volgens het boekje waren er niet en echt pauze hadden we ook niet genomen. Na 60 km was ik wel wat moe en had echt te kort gegeten. Het ging ff niet meer. Uiteindelijk zijn we nog 15 km doorgefietst en vonden we een prachtig plekje om te gaan wildkamperen. Fenomenaal uitzicht bij picknicktafels. Wel weer spannend... Als de zon achter de berg is verdwenen, het koelt snel af.

Marja

15 km op wilskracht verder.. is nog een heel eind rijden..

sjaan

voor jullie doen een rustig dagje, wat zijn jullie al ver!

Josina

Petje af!