keesenkelly.reismee.nl

Dag 8 Dalavich – Barra (Castlebay) 60 km

De zon maakte me wakker door zacht op het tentdoek te blazen. Om 7 uur zat ik buiten te genieten van de stilte, het uitzicht en het geknor van Kees. De wind was een beetje koud, dus ik ga weer naar binnen rond 8 uur. Dan wordt er thee en koffie gezet door een inmiddels ontwaakte Scot, zo noem ik Kees hier, omdat zijn naam veel vragen oproept bij de bevolking en aangezien ik hem al vaak ‘skat’ noem, komt dit wel in de buurt. Om half 10 vertrekken we. Na 5 kilometer zien we hét postkantoor. We gaan naar binnen om een broodje te bestellen (met scrumbled eggs en bacon), we doen wat inkopen voor de rest van de weg en zitten aan een heerlijk tafeltje te eten in de zon. En dat alles bij het postkantoor, waar aan de lopende band telefonische bestellingen binnkomen voor koffie en broodjes. Het vervolg van de rit tot in Oban is klimmen of dalen. We nemen nog een scone onderweg en kunnen weer even verder, heerlijk wind mee en zon volop. Vanaf Oban gaat de boot naar Barra (één keer per dag, overtocht duurt 5 uur). Als we bij de ferry in Oban aankomen vraag ik aan een kereltje waar we kaartjes kunnen kopen en hoe laat de boot gaat. Zijn antwoord: “In het kantoor” en “om 13.40 uur”. We kijken op de klok en het is 13.35 uur! De boot gaat maar eens per dag! Snel naar binnen. Een rij! Gaat best snel en de baliemedewerker is heel geduldig, vraagt of ik een combiticket wil voor meerdere eilanden, gaat even naar achteren om een overzichtkaart te pakken, zodat ik kan zien om welke eilanden het gaat, print dan de tickets uit en zegt dat we nog wel tijd hebben, want ze zijn vandaag wat later. Kees is inmiddels naar binnengestormd om te zeggen dat alle fietsers al aan boord zijn, we moeten nog een boardingpass hebben en kunnen dan naar de poort. Een paar minuten later worden we naar binnengelaten. Wat een mazzel weer!!! Een aardige vent maakt mijn fiets met een touw vast en daarna die van Kees. Er is een douche aan boord en daar maken we dan ook graag gebruik van. Handdoek hadden we niet mee, dat is creatief opgelost. We praten aan op het dek (wat er erg luxe uitziet) nog een tijdje met een inwoner van Barra, erg aardig en een beetje maf. We eten ons diner op het schip, scheelt weer koken, laat in de avond. Als we na 5 uur aankomen op het eiland staat de aardige man op ons te wachten om ons de weg naar de supermarkt te wijzen. Ook die was nog open, het was al na 19.00 uur. Heel kleine camping, geweldig sanitair, héél harde wind, beetje regen nu, best gekke Schotten hier, maar wel weer een fijne dag gehad!

Reacties

Reacties

Marja

Leuk om te lezen! Doe je Scot de groeten van ons? ;-)

sjaan

wat een leuke dag!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!