keesenkelly.reismee.nl

Dag 11 Ergens op Harris - Staffin 50 km

Dit is weer een dag in de herfst. De regen gaat harder dan ooit tevoren en we moeten echt weg, want om 11.50 uur vertrekt de boot naar het vaste land. Het is nog maar 18 km fietsen, maar we lezen dat er ook een klim tot 140 meter tussen zit. We weten nog niet het steil dat gaat zijn, dus we vertrekken ruim op tijd! Veel regen en ook nu tegenwind. Mijn fiets loopt aan en het rijdt voor geen meter. Gelukkig kan mijn fietsenmaker het verhelpen en kunnen we met 6-7 km/uur weer door. Het uitzicht is weer heel anders dan gisteren, echt wel de moeite. Alleen jammer van het weer. Maar, zoals Kees al de hele vakantie roept: “Ja... ook dit is Schotland!” ;-) En met de nodige humor gaan we dan toch naar boven. Het klimmen valt reuze mee, de afdaling bevat nog het nodige klimwerk en we komen anderhalf uur te vroeg aan bij de terminal voor de boot. We mogen als eerste op de boot, bij de handdrogers droog ik net als gisteren mijn sokken, mijn broek en mijn shirt. De rij die ik daarmee creeër voor het toilet had ik niet zien aankomen. We warmen weer door en op Isle of Skye lijkt het weer beter. De wind!!! Zo!! Heuvel op hoeven we haast niet te trappen, helaas veel bochten en ook weer het nodige tegen. In een kleine supermarkt doen we boodschappen en op de camping zijn weer voldoende fasciliteiten. Zelfs internet! Eerst snel de tent opzetten, de buien komen eraan.

Reacties

Reacties

sjaan

het lijkt me fantastisch dat ruige klimaat- ik ga er zeker een keer heen!

Josina

Handig zo'n fietsenmaker;)
Wat een regen hebben jullie telkens weer.. Gelukkig houden jullie de moed erin!:D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!