keesenkelly.reismee.nl

Dag 12 Staffin – Edinbane 50 km

Omdat ik gisteravond iets te veel cola gedronken had (een vakantiefietser koopt om die reden normaal ook geen 2 liter fles..) moest ik er vannacht uit. Dat vonden de midges leuk! Inmiddels lijken onze hoofden op krentenbollen en vooral de benen van Kees lijken het resultaat van een zeer bijzondere ziekte. Het jeukt enorm, maar de zon schijnt en we gaan dan ook rustig inpakken en vertrekken tegen de wind in en bergop. We maken bijna een compleet rondje over Isle of Skye, erg mooi. Zo vinden de vele Fransen en Italianen hier ook. Voor de zekerheid staat om de haverklap dat men hier links hoort te rijden en dikke pijlen op de weg geven de rijrichting aan. Lange afstanden klimmen en dalen, maar goed te doen. In Portree zijn de winkels open en we doen dan nog wat vergeten boodschappen en eten een heerlijk broodje op een bankje langs de weg. Verkeerd rijden kan haast niet hier, er gaat maar één weg hier en die volgen we. Geen ‘single track road’ dit keer, maar gewoon fijn tweebaans. Vandaag een halve rustdag, dus om 14.00 uur zijn we op de camping en genieten van het weer en het uitzicht. De vervolgroute wordt bekeken en we maken plannen voor de komende week. Mijn haar zit trouwens wel verdraaid goed, de laatste dagen, komt vast door het weer. Ik maak er geen foto van, want het krentenbollenhoofd wil niet worden vastgelegd...