keesenkelly.reismee.nl

Dag 14 Ashaig - Fort William 101 km

Tegen 7 uur werden we wakker door de regen. Ja, alweer... Het leek of er veel meer midges in de tent waren gekomen dan toen we gingen slapen. Toen we het hor opendeden, zagen we dat de buitentent niet meer groen was, zoals altijd, maar helemaal zwart behangen met midges!!!!! IEEEEEEUWWWW!! Die houden natuurlijk ook niet van regen en vonden bij ons een fijn plekje. AI! Wat nu? In de tent blijven is geen optie met al die midges, maar buiten is het ‘even worse', want daar regent het ook nog eens! De eignaar die langsloopt zegt dat het een cadeau van de Hooglanden is. Nou bedankt? In een wirwar van vliegende beestjes pakken we in en zouden haast panisch kunnen worden van al dat gekrioel. We fietsen snel weg. Eerst 25 km naar de boot. De zon gaat schijnen, de warme kleren gaan uit, de lach komt terug. Bij de boot zijn we weer ruim op tijd en nemen daar ook de tijd om te ontbijten. Lekker in de zon en midgeloos. O ja, dit is vakantie! De boot vaart fijn dit keer en na een half uur zijn we weer op het vaste land (van Schotland dan). De eerste 5 km gaan dramatisch op en af, daarna langs de hoofdweg gaat het vrij geleidelijk. Als het lekker begint te rijden vallen de spetters weer uit de lucht. Regenponcho weer aan en kletsnat fietsen we de laatste 45 km naar Fort William. De camping is erg vriendelijk, morgen verse broodjes en gratis internet (in het washok). Dus daar zitten we dan.... De droger werkt niet zoals we hopen. De droger op de vorige camping werd zó heet dat Kees' trainingsjack naar smeulend plastic begon te ruiken, hahaha. In de tent hebben we een wierrookspiraal tegen muggen aangezet, nog een oud cadeautje van Wouter (thanx broertje, het werkt wel), want ze zijn hier ook. Gelukkig komen ze niet op rouwbezoek bij de overleden exemplaren in de tent, anders zou het niet meer om uit te houden zijn. Morgen richting noorden, Loch Ness!

sjaan

he net ook de fotoos bekeken: prachtig! Jammer van alle midges en alle regen, maar ik vind jullie superbikkels! Dikke knuffel voor twee onversaagde midgestrotseerders

Marja

Diehards!!

Leonie

Marja

Hahahahahahahahahaha hij is geweldig Leonie!

Marit

Lieve Kees en Kelly,

Wat leuk om al jullie reisverhalen te lezen! Grote bewondering voor jullie doorzettingsvermogen. Tevens grote bewondering voor jullie manier van schrijven. Boeiend, makkelijk leesbaar en een goed verhaal. Carriereswitch wel eens overwogen?
Hoop voor jullie dat het echt beter wordt met de steekbeesten, want dit is toch wel een kleine smet op de vakantiepret.

Tot ziens in Nederland!

Groetjes, Marit.

Kees en Kelly

Thanks voor alle leuke reacties! @Leonie: HAHAHAHAHAHAHA, schot in de roos, so true!!! Ze denken wij ook... Leuk, Schotland... Nu gelukkig in midgevrij gebied! Liefs

Bert [europafietsers]

Kees & Kelly,

geniet elke dag van jullie verhalen... ook met medegevoel over de midges en de regen.... dat kennen we, maar de tent volgeplakt hadden nog niet.... toch nog maar een keer gaan ?!
Veel plezier e laatste dagen !