keesenkelly.reismee.nl

Dag 15 Fort William - Inverness 106 km

Na een gesprekje met mensen die we ook al in Staffin hadden ontmoet, gaan we weg. De nog natte kleren uit de droger gaan mee en we beginnen met mooi weer over een hobbelend jaagpad met allemaal losse steentjes, maar wel vlak. Het rijdt heerlijk rustig, een paar wandelaars zijn de enige medeweggebruikers. We gaan niet snel, maar het rijdt goed! Daarna een stukje klimmen en rijden we lange tijd langs Loch Lochy. Ik vind dit zon gappige naam, dat ik dat op vele manieren uitspreek, alsof het een dramales is. En Kees is er niet gek van geworden (niet dat ik merk in ieder geval...). De tassen en wijzelf worden enorm vies van al het gespetter en gerammel over de paadjes. In Fort Augustus begint Loch Ness en dat is te merken aan de hoeveelheid toeristen. Bij de 4 sluizen is veel bekijks als de boten tientallen meters hoogteverschil gaan maken. In de winkels is van alles te koop van Nessie en er lopen een aantal mensen rond met een muts in de vorm van het beest en een kilt. Komisch gezicht. We eten Fish and Chips (Kees neemt worstjes) met een niet zo lekkere milkshake en nuttigen dit in de zon. Dat is genieten. Onze weg vervolgt met 8 km klimmen. En best steil ook. Maar het uitzicht is echt fantastisch. En dan afdalen! Ik heb er maar weer eens een filmpje van gemaakt. Zoveel mooie kleuren en het licht! We karren lekker door. Halverwege een klimmetje stopt een tegenliggende auto. De bestuurder zegt dat hij ons ages ago heeft zien rijden en begint een gezellig gesprek. Hij bewondert het geheel enorm en wil ons niet ontmoedigen en zegt daarom niet hoeveel miles het nog is naar Inverness. We gaan vol met veren weer door, maar na 90 km beginnen we toch een beetje leeg te raken. Nog een bakje yoghurt in de zon, in de regen weer verder. Vlak voor het centrum van Inverness een grote supermarkt, even inkopen doen, de camping op, douchen en een broodje eten, de lunch was zwaar genoeg. (Het broodje dat Kees uitkoos trouwens ook...) Op de camping gaat de nodige was in de machine en Kees loopt maar heen-en-weer naar de droger, terwijl ik mijn voeten warm in de slaapzak, aangezien bijna alle droge kleren vies waren en alle schone kleren nog niet droog... (Gekke zin, hahaha) Ja... Schotland....